פולקמן: "יש הבדל בין דעתם של גדולי התורה לפוליטיקאים"

    אני בעד המתווה, אני חושב שהוא הרבה פחות דרמטי ממה שחושבים, אין כאן הכרה לרפורמים, שום דבר דרמטי כעת, לאפשר תפילה בכותל הקטן זה לא דרמטי. אני מכבד את שר הדתות ומבין את עמדתו
    דוד לזר 2 Comment on פולקמן: "יש הבדל בין דעתם של גדולי התורה לפוליטיקאים"

    מי שעורר הבוקר סערה הוא ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו' שאמר ב'קול חי', כי מהכרות שלו עם הח"כים החרדים יש הבדל ביניהם לבין גדולי ישראל – המנהיגים, בכל הקשור לסוגיית הרפורמים • ואיך יגיבו הח"כים החרדים?

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    אני בעד המתווה, אני חושב שהוא הרבה פחות דרמטי ממה שחושבים, אין כאן הכרה לרפורמים, שום דבר דרמטי כעת, לאפשר תפילה בכותל הקטן זה לא דרמטי. אני מכבד את שר הדתות ומבין את עמדתו
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת הרפורמים לא יורדת מסדר היום, וגם הבוקר (שני) הכותרות עוסקות סביב מתווה הכותל המערבי שמאיים לפרק את קואליציית החרדים והליכוד.

    מי שעורר הבוקר סערה הוא ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו' שאמר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', כי מהכרות שלו עם הח"כ החרדים יש הבדל ביניהם לבין גדולי ישראל – המנהיגים, בכל הקשור להתייחסות לסוגיות הרפורמים ודומיהן.

    פולקמן אמר כי "ההנהגה הפוליטית החרדית לא רואה את המתווה עם הרפורמים באופן קיצוני כזה, זה מה שאני שומע מהם והמנהיגות האחראית מבינה שהאתגר הגדול שלנו הוא ההבנה", לדבריו, "יש הבדל בין מועצת החכמים שאני מבין ומכבד את העמדה שלהם, לבין הפוליטיקאים הפרגמטיים שמבינים שהתקציבים לחרדים בממשלה הנוכחית הם אדירים ויש אין ספור נושאים לקדם בממשלה למען החרדים".

    לאחר שלביא הבהיר לפולקמן את משמעות דבריו, הבהיר פולקמן שוב את דבריו, "לא אמרתי שיש פוליטיקאי חרדי שיקבל הוראה מפורשת מהמועצת – שיסרב לה, אבל פוליטיקאי חרדי יכול לבוא ולשכנע ולומר 'זו לא עילה למלחמה', בא ננהל את זה באופן של תן וקח".

    פולקמן הוסיף כי "בסוגייה הזו של הרפורמים, אני לא ראיתי כאן אמירה או מכתב שהחרדים יעזבו את הממשלה בעקבות המתווה הזה. לא ראיתי כאן הוראה של יהרג ובל יעבור".

    "יש הבנה בכל שיח שלי עם הדרג הפוליטי – החרדי, הדיבור הוא איך לייצר פחות דרמות, החכמה היא לא שאתה בשלטון – לדרוס את מי שעומד מולך. ראיתם איך זה נראה שדרסו את הרגשות של המגזר החרדי בעת ממשלת יש עתיד", אמר פולקמן וסיפר כי "אני אומר לחברי החרדים: אל תגרמו לאחרים להרגיש כעת את מה שאתם הרגשתם כשיש עתיד הייתה בשלטון, את אותה בריונות".

    בענין המתווה עצמו אמר פולקמן כי "אני בעד המתווה, אני חושב שהוא הרבה פחות דרמטי ממה שחושבים, אין כאן הכרה לרפורמים, שום דבר דרמטי כעת, לאפשר תפילה בכותל הקטן זה לא דרמטי. אני מכבד את שר הדתות ומבין את עמדתו, אבל לא צריך להפוך כל שיח לדרמטי, יש נטייה כזו במדינת ישראל להפוך הכל לדרמטי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם תיפול הממשלה וביבי לא יבחר שוב בעזרת ד' יתברך, אני מקווה שחבריו הרפורמים העשירים ימשיכו לממן לו את גלידותיו ושאר ריגושיו.

    2. 1

      בס"ד

      על איזה תקציבים אדירים פוליקמן מדבר שנותנים לחרדים?
      כל התקציבים שעברו בקדנציה הזו מטיבים באופן שוויוני עם כלל האוכלוסיה
      ואילו תקציב משרד החינוך שהוא המשרד הנותן שירות לאזרחים המתוקצב ביותר
      החרדים מקבלים פירורים ועם הקש והתבן שלא נותנים למוסדוחת הם עוד צריכים להגיש נוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית! היש חוצפה גדולה מזו??
      כל זה מלבד מה שצריך להיות ברור שאין עסקאות של תן וקח (כלשונו) ברוחניות , הן בנוגע לרפורמים והן בנוגע לעצמאות החינוך החרדי